Restauratorzy bardzo często przedkładają walory estetyczne nad użytkowe konfekcji stołowej. Później dopiero się martwią jak to wyprać. Sprzedawcy konfekcji często przedkładają swój interes związany z sprzedażą nad interes klienta, który do końca nie jest świadomy pułapek związanych z użytkowaniem konfekcji. Naturalnym jest, że żaden z przedstawicieli handlowych nie kłamie i z premedytacją nikogo nie chce wprowadzić w błąd czy naciągnąć, ale ich wiedza o produkcie może być w pewnym stopniu uboga.
Z czego to wynika? Każdy z nas, wyrabia sobie sam opinię na temat otaczających go zjawisk mniej czy bardziej naturalnych. Opiera ją na podstawie różnych informacji oraz szeregu doświadczeń pozyskanych poprzez wszelkiego rodzaju media. Chaos informacyjny rozstraja nas i często kupujemy produkty tanie i niesprawdzone, od dostawców którzy nie mają pojęcia jak powinna choćby wyglądać konfekcja stołowa – dla jednych dostawców użyta do produkcji tkanina jest ekskluzywna a dla innych jest to tkanina, która po prostu doskonale zachowuje się podczas użytkowania. Po EURO 2012 powstało wiele firm chętnych do zaopatrywania segmentu HoReCa, ale ich wiedza o kliencie i jego potrzebach jest oparta głównie na doświadczeniach z mniej wymagającej sprzedaży detalicznej. Dlatego prośmy klientów o przemyślane zakupy, natomiast dostawców o przesyłanie gotowej konfekcji, bądź wysyłanie próbek tkanin. Pozwolą nam one dokonać najlepszego wyboru.